Tokį klausimą rinkodaros specialistams užduoda kiekvienas verslininkas, norintis pareklamuoti savo produkciją ar paslaugas internete. Deja, vienareikšmiško atsakymo į šį klausimą nėra. Kartais tenka išgirsti tokią nuomonę, kad efektyviausia reklama internete yra Google AdWords, tačiau tai tik dalis tiesos.
Efektyviausia reklama internete – „word of mouth“
Efektyvumo prasme bet kokia „word of mouth“ (galima būtų išversti „iš lūpų į lūpas“) reklama yra efektyviausia. Nieko negali būti efektyviau, kai kolega ar kaimynas sako, kad ši prekė yra tikrai gera, ją įsigijau ir nesigailiu, nors ir brangesnė už panašias prekes. Tokia rekomendacija nuteikia žmogų pirkti beveik iš karto, nepaisant to, kad loginis mąstymas dėl kainos vis dar prieštarauja ir siūlo ieškoti kitų sprendimų. Kai tą patį išgirstate jau iš dviejų kolegų, nelabai pažįstamų tarpusavyje, tai dar labiau sustiprina apsisprendimą. Panašus procesas į internetą perkeltas jau seniai forumų pavidalu. Pasižiūrėkite į Supermama.lt forumą, kuriame moteriškės dalinasi savo rekomendacijomis. Mažiausias trūkumas nelieka nepaminėtas, todėl galima susidaryti beveik objektyvų vaizdą apie prekę ar paslaugą. Išpopuliarėjus Facebookui šis reklamos būdas dar labiau paplito. Ateities rinkodara bus orientuota būtent į tokią reklamą.
Google AdWords reklama –tikslingiausia
O tai kaip tada su Google AdWords? Kontekstinė reklama yra antra pagal efektyvumą, nes čia galioja keletas principų:
- Galimybės atrinkti tikslinę auditoriją pagal skaitomą turinį, vietą.
- Galimybė parinkti itin siaurą ir konkretų pasiūlymą.
- Reklamą spaudžia tik suinteresuoti interneto vartotojai.
Ties paskutiniuoju principu reiktų apsistoti kiek ilgiau. Ši reklamos priemonė yra verslininkams labai gera, dar ir dėl to, kad lengva kontroliuoti reklamos išlaidas. „Įdėjote“ 100 litų, tai ir motyvuotų pirkti lankytojų bus už 100 litų. Visi lankytojai, kurie atėjo per reklamą susidomėjo konkrečiu pasiūlymu. Jie neieškojo papildomos informacijos apie prekę bendram išprusimui arba mokslams, jų nesuklaidino žinutės tikslas – PARDUOTI, dėl to pirkta Google AdWords reklama atveda pirkti norinčius lankytojus, o ne šiaip prašalaičius ir žioplius, kurie galbūt kažkada sugrįš ir nupirks siūlomą prekę ar paslaugą.
SEO – natūrali reklama
Visada klientams sakau „Geriausia reklama yra pirmoji vieta Google paieškoje iš karto po tuo rožiniu laukeliu“. Iš tikrųjų tai nėra visiška tiesa, nes pardavimas įvyksta ir lemiant kitiems veiksniams, pavyzdžiui, jei Meta Aprašyme yra paminima akcija arba tas pats konkretus pasiūlymas. Tokiu būdu trečioje vietoje esanti nuoroda į tam tikrą prekės aprašymą ar paslaugos pristatymą gali sugeneruoti pardavimą, o ne pirma ir antra nuoroda. Keista, bet pirkėjas atsižvelgia dar į pardavėjo žinomumą, pavadinimą, todėl SEO parduoda gana sunkiai, jei tai nėra kompleksinė kampanijos dalis. Tiesiog žmogus vertina natūralumą ir neįkyrų raginimą pirkti.
Kodėl neminime reklaminių antraščių? Todėl, kad jos yra visiškai neefektyvios pardavimams. Jos vis dar veikia prekės ženklo populiarinimo kampanijose, tačiau apie kokius pardavimus kalbame, kai tik kas 100 reklaminę antraštę pamatęs lankytojas ją paspaudžia, o vienas iš 50 tokių paspaudusiųjų perka arba užsisako siūlomą paslaugą?
Reklama internete turi daug formų, todėl reiktų pasikonsultuoti su specialistais, kokia tinkamiausia būtent Jūsų verslui. Gal tai video reklama, tam tikra informacinė kampanija su blogeriais, o gal tiesiog pakaks surinkti kelis šimtus interneto adresų ir išsiųsti vienkartinį pasiūlymą el. paštu? Specialistas tegul pataria, kaip teisingai pasielgti.